برای آنکه بتوانیم دو نوع محصول را با یکدیگر قیاس کنیم ابتدا نیاز داریم که شناخت دقیقی از هر دو محصول داشته باشیم، بعد از آنکه هر دو محصول را شناختیم می توانیم به تفاوت های آن ها پی ببریم. در این مطلب هدف بررسی تفاوت تسمه شیاری با نوار نقاله می باشد لذا در ابتدا آنچه ضروری است بررسی کاربردها و ویژگی های منحصر به تسمه شیاری و نوار نقاله می باشد.

علی رقم آنکه هر دو محصول پیشتر در قالب مطالب مجزا برای شما از نظر ویژگی و کاربرد شرح داده شده اند و ما در ادامه شما را به هر دو مطلب راهنمایی خواهیم کرد، اما به طور مختصر در ادامه همین مطلب در مورد تفاوت تسمه شیاری با نوار نقاله کاربردهای هر یک را شرح می دهیم تا بتوانیم نتیجه گیری بهتری داشته باشیم. همچنین پیش از آنکه بخواهیم در مورد هر یک از این انواع تسمه صحبت کنیم شما را به مطلب مربوط به انواع تسمه نقاله و مزایای آن ها راهنمایی می کنیم.

تسمه نقاله
همان طور که در عنوان این مطلب ذکر شده است ما به دنبال شناخت تفاوت تسمه شیاری با تسمه نقاله هستیم و ابتدا ضروری است که در مورد هر دو نوع از انواع تسمه و مزایای آن ها اطلاعاتی داشته باشیم. در این قسمت به صورت مختصر به کاربردهای نوار مقاله خواهیم پرداخت.

کاربردهای نوار نقاله جهت شناسایی تفاوت تسمه شیاری با تسمه نقاله:

نوار نقاله که یکی از انواع تسمه می باشد با استفاده از دو قرقره موتوری کار می کند.
همان طور که در مقاله کامل مربوط به نوار نقاله گفته شد،بر روی آن یک سطح طولانی از مواد لاستیکی ضخیم و بادوام حلقه می شوند به طور دقیق می توان گفت سیستم های نوار نقاله به عبارتی تسمه، با استفاده از دو عدد درام یا توپی کار می کنند که بطور مداوم بر روی ماده ای که روی آنها چرخ می شود، حلقه می زند.
این کار با رویه نا محدود از قلاب، چرخ دنده ها، موتور و گیربکس و تسمه لاستیکی پهن انجام می شود.
سپس تسمه توسط یک سری غلطک ها در امتداد مسیر پشتیبانی می شود. غلطک ها در مرکز دستگاه از حمل در یک محفظه جلوگیری می کنند.
همچنین به طور مختصر به موارد استفاده تسمه نقاله هم خواهیم پرداخت تا کمک بیشتری به جهت شناسایی تفاوت تسمه شیاری با نوار نقاله کند.

فرآوری مواد غذایی
مدیریت و واحد بسته بندی
صنایع دارویی
کالاها و مواد کاغذی
بسیار خب ما با در اختیار داشتن نوع کاربرد و موارد استفاده نوار نقاله می توانیم به سراغ ویژگی های مربوط به تسمه شیاری بپردازیم و تفاوت تسمه شیاری با نوار نقاله را بیش از پیش درک کنیم. در ادامه به همین دو ویژگی تسمه شیاری هم خواهیم پرداخت.

تسمه شیاری
همان طور که در عنوان این مطلب ذکر شده است ما به دنبال شناخت تفاوت تسمه شیاری با تسمه نقاله هستیم و باتدا ضروری است که در مورد هر دو نوع از انواع تسمه و مزایای آن ها اطلاعاتی داشته باشیم. در این قسمت به صورت مختصر تنها به کاربردهای تسمه شیاری خواهیم پرداخت.

کاربردهای تسمه شیاری جهت شناسایی تفاوت تسمه شیاری با تسمه نقاله:

از میزت این گونه تسمه ها می توان به عمر مفید بالای تسمه، مقاومت در برابر فشار، قابلیت استفاده از پشت و روی تسمه در به جرکت در آوردن اجزای مختلف موتور اشاره کرد. این گونه تسمه ها جایگزین تسمه های سنتی شده و به طور قابل ملاحظه ای باعث کاهش هزینه ها شده.

ارتفاع کوتاه این نوع تسمه باعث انعطاف پذیری بیشتر شده و امکان کارکردهای پر پیچ و خم را به آن می دهد.(استفاده از پشت تسمه)

شماره گذاری تسمه های شیاری شامل تعداد شیارها و نوع شیارها و طول تسمه به میلی متر می باشد. بسیارخب حالا ما مزیت ها و به طور کلی ویژگی های مربوط به دو تسمه شیاری و نقاله را در اختیار داریم. به این ترتیب شناسایی تفاوت تسمه شیاری با نوار نقاله ساده تر خواهد شد.

تفاوت تسمه شیاری با تسمه نقاله
در بررسی تفاوت تسمه شیاری با تسمه نقاله می توان به نوع کارکرد آن ها اشاره کرد و اینگونه متوجه شدیم تسمه شیاری جایگزین تسمه های سنتی شده در حالی که نوار نقاله به طور مداوم بر روی ماده ای که به روی آن می چرخد حلقه می زند. همچنین می توان در بررسی تفاوت تسمه شیاری با نوار نقاله به ارتفاع کوتاه تسمه های شیاری اشاره نمود و همچنین به انعطاف پذیری بیشتر تسمه های شیاری نیز می توان به عنوان یکی دیگر از تفاوت های تسمه شیاری با نوار نقاله اشاره کرد.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *