با توجه به مطالبی که پیش از این عنوان شد و بیان کردیم به دلیل گستردگی بالای انواع تسمه های گوناگون شناخت تسمه ها و کارکرد ها و کاربرد های آنها می تواند نقش بسیاری در تصمیم گیری های ما داشته باشد ما اینجا به شما خواهیم گفت تفاوت تسمه V و تسمه شیاری در چیست؟ و اینکه اصلا شناخت تفاوت تسمه V و تسمه شیاری چقدر می تواند برای ما مفید باشد و یا اینکه شناخت این تفاوت چه تاثیری می تواند در انتخاب ما برای خرید داشته باش.

مسئله ای که میتواند به ما کمک کند تا با شناخت دقیق انتخاب درستی داشته باشیم و اینکه بتوانیم از سود جویان فاصله گرفته و به تولید کنندگان حقیقی کمک کنیم و هم اینکه در میزان هزینه ای که انجام می دهیم صرفه کنیم.

تسمه V چیست؟
در ابتدا باید در مورد تسمه V اطلاعات کامل تری داشته باشیم تا بتوانیم به تفاوت های موجود در انواع تسمه ها پی ببریم و به خصوص شناخت تفاوت تسمه V و تسمه شیاری که موضوع مورد بحث ما در مطلب امروز است. در ادامه توضیحات کامل تری ارائه خواهیم داد.

تعریف تسمه V و تسمه شیاری
در راستای شناخت دقیق تفاوت تسمه V و تسمه شیاری به توضیح در مورد ویژگی های تسمه V وتسمه شیاری خواهیم پرداخت.

انواع تسمه‌های V شکل روکش‌دار(ساده)
Z = با عرض ۱۰ میلیمتر
A = با عرض ۱۲٫۵ میلیمتر
B = با عرض ۱۷ میلیمتر
C = باعرض ۲۲ میلیمتر
D = باعرض ۳۲ میلیمتر
E = باعرض ۴۰ میلیمتر
تسمه شیاری
این تسمه ها دارای مشخصات زیر می باشند:

شامل تعدادی از شیارهای V شکل طولی می باشد که به صورت موازی تشکیل یک تسمه شیاری را می دهند . از مزیت اینگونه تسمه ها می توان به عمر مفید بالای تسمه، مقاومت در برابر فشار، قابلیت استفاده از پشت و روی تسمه در به حرکت درآوردن اجزای مختلف موتور اشاره کرد.

اینگونه تسمه ها جایگزین تسمه های سنتی شده و به طور قابل ملاحظه ای باعث کاهش هزینه ها شده. ارتفاع کوتاه این نوع تسمه باعث انعطاف پذیری بیشتر شده و امکان کارکردهای پر پیچ و خم را به آن می دهد (استفاده از پشت تسمه).

شماره گذاری تسمه های شیاری شامل تعداد شیارها و نوع شیارها و طول تسمه به میلیمتر می باشد. به عنوان مثال: 6PK1665 تعداد شیار 6 عدد، نوع شیار PK و طول تسمه 1665 میلیمتر است.

تفاوت تسمه V و تسمه شیاری
همان طور که در ابتدای متن اعلام شد برای شناخت دقیق تفاوت تسمه V و تسمه شیاری شناخت هر کدام برای ما به صورت مجزا بسیار مهم و حیاتی خواهد بود.حالا ما می دانیم هر کدام از این انواع تسمه ها چه ویژگی هایی دارند. پس می توانیم با بررسی دقیق ویژگی ها و کاربردهای آنها به تفاوت آنها پی ببریم.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *