اصطلاع زنجیر صنعتی در بازار ایران معادلی برای اصلاح (industrial chain) است که خود طیف گسترده ای از این ابزار مکانیکی اساره دارد؛ به طوری که از انواع زنجیرهای صنعتی ساده گرفته تا انواع زنجیرهای صنعتی پیشرفته مکانیکی همگی در این خانواده جای می گیرند.

با این حال، زمانی که از این اصطلاح در صنایع مختلف استفاده می شود، نوع پیشرفته آن مد نظر است که عموماً جهت انتقال نیرو مورد استفاده قرار می گیرد.

با توجه به این توضیح می توان گفت زنجیر صنعتی یک ابزار مکانیکی در سیستم انتقال نیرو است که از اتصال قطعات کوچک به یکدیگر به وسیله پیم تشکیل می شود و با قرار گرفتن در قرقره یا چرخ دنده همگام خود، یک سیستم انتقال نیرو به وجود می آورد.

انواع زنجیر صنعتی
انواع مختلفی از زنجیرهای صنعتی در بازار موجود است و به لحاظ مهندسی نیز معیار های گوناگونی برای دسته بندی آن ها وجود دارد. با این حال، جنس زنجیر و کاربرد زنجیر دو معیار اصلی برای تقسیم بندی این ابزار مکانیکی هستند.

زنجیر های صنعتی بادوام و باکیفیت از جنس فولاد هستند که در فرآیند تولید آن ها استاندارد های گوناگونی لحاظ می شود؛ بدین شاخص هایی نظیر طول عمر زنجیر، دوام و مقاومت آن و همچنین وزن هر یک از آن ها ازتباط مستقیمی باکیفیت فولاد به کار رفته دارد.

امروزه شرکت های صنعتی گوناگون با توجه به کاربرد زنجیرهای صنعتی و تنوعی که در این رابطه وجود دارد، انواع گوناگونی از زنجیرهای صنعتی را تولید می کنند که ممکن است بعضاً با نام های متفاوتی شناخته شوند.

زنجیر نوار نقاله
زنجیر های کم شاخک و پر شاخک: زنجیر های شاخک دار در کارخانه های سنگبری، صنعتی و کشاورزی استفاده می شود. این زنجیر ها در خط تولید برای کشش و حمل بار استفاده می شود که عموماً طول این مسیر 50 متر به بالا می باشد و این زنجیرها قابلیت حمل 1 تن به بالا را دارند و در برابر حرارت و رطوبت استقامت بالایی دارند.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *