در صورت امکان برای آگاهی از فواصل زمانی تعویض تسمه تایم از اطلاعاتی که تولید کنندگان خودرو برای هر خودرو منتشر می کنند استفاده کنید. در برخی از موارد هیچ گونه اطلاعاتی در این مورد از طرف تولید کنندگان ارائه نشده است و تصمیم گیری برای تعویض تسمه بایستی بر اساس شواهد عینی و نتایج بدست آمده از آزمون بر روی شرایط فعلی تسمه خودرو صورت پذیرد.

آیا تسمه اورجینال (اصطلاعا فابریک کارخانه) است یا قبا تعویض شده است.
تسمه فعلی چه زمانی تعویض شده و آیا مسافت پیموده شده آن صحیح بوده است.
آیا تاریخچه سرویس خودرو مشخص و در دسترس است.
آیا خودرو در شرایط دشوار به کار بوده است. مثبت بودن پاسخ این سوال فاصله تعویض کوتاه تری را طلب می کند.
آیا شرایط عمومی دیگر متعلقات و مولفه ها مانند هرزگرد ها، پولی ها و به خصوص واترپمپ که همراه با میل بادامک توسط تسمه تایم به گردش در می آیند به اندازه کافی رضایت بخش هست که این اطمینان حاصل شود که عمر تعویض تسمه تایم را تحت تاثیر قرار نداده باشند.
آیا اگر شرایط فعلی تسمه موجود بر روی خودرو مساعد به نظر می رسد، شما می توانید مطمئن باشید که تسمه تا چک آپ و سرویس بعدی خودرو با مشکل مواجه نمی شود.
اگر تسمه تایم شما دچار مشکل شد آیا عواقب آن را در نظر گرفته اید. اگر موتور خودرو از نوع تداخلی باشد نتیجه آن چیزی نیست جز هزینه گزاف خسارت و صدمه به موتور.
به عنوان بخشی از سرویس روتین خودرو هزینه تعویض یک تسمه بین ۵ تا ۱۰ درصد هزینه خرابی و صدمات وارده به موتور در صورت پاره شدن آن است.
اگر در مورد ظرایط و سالم بودن تسمه شک دارید، آن را تعویض کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *