تسمه تایم خودرو یکی از قطعات اسای خودرو و مهم به حساب می آید لذا به این نکته ها توجه کنید:

تسمه تایم خودرو که با جنس مرغوب و از نوع استفاده از خط تولید بوده را بیش از نود هزار کیلومتر استفاده نکنید. که خودی خود شرایط طبیعی و پیشامدها ممکن است احتیاج به زود عوض کردن تسمه تایم باشد.
حتما در هنگام تعویض تسمه تایم غلطک هرز گرد ان را نیز تعویض کنید.
از تسم تایم متفرقه استفاده نکنید. و حتما از نمایندگی مجاز و پلم استفاده کنید.
تسمه تایم نو را نیز چک کنید کوچک ترین ترک و پریدگی رو تسمه را قبول نکنید و آن را تعویض کنید.
بدلیل اینکه تسمه تایم با واتر پمپ(پمپ گردش اب موتور) درگیر میباشد هنگام باز کردن تسمه تایم فولی چرخ دنده واتر پمپ را با دست چرخوانده و باید روان و بدون صدا باشد.در غیر این صورت تعویض گردد.
هنگام باز کردن تسمه تایم باید به دو فولی کوچک (فولی سر میل لنگ) و فولی بزرگ (فولی میل سوپاپ. فولی بالایی) به دقت نگاه انداخت و با دست نوک دندانه ها را لمس کرده و در صورت داشتن ذائده و برآمدگی و هر گونه پستی بلندی ان را با سمباده نرم پرداخت نموده.
دو خط بر روی تسمه ها وجود دارد و دو نقطه در لای دندانه ها که خط و نقطه ها باید در یک امتداد قرار گیرد. در صورت جا زدن اشتباهی یک خط ۱۵درصد راندمان موتور کم می شود و در صورت جازدن اشتباهی دو دندانه ۳۰ درصد از راندمان موتور کم می شود و در صورت جا زدن ۳ خط اشتباهی موتور روشن نمی شود و بیشتر از آن برخورد سوپاپ با کف پیستون و خرابی سوپاپ، گاید، سیت، کف پیستون، پیچ های میل سوپاپ و گزن پین و شاتون را در پی دارد.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *