نگهداری از تسمه دینام ، باعث می شود تا تجهیزات وابسته به آن بدرستی کار کنند و مشکلی در تسمه دینام پیش نخواهد آمد. تسمه پروانه ماشین یا تسمه دینام باید به قدر کافی سفت باشد که در صروت شل لودن تسمه پروانه بیش از حد داغ می شود و این باعث از بین رفتن تسمه پروانه خواهد شد و از طرفی شل بودن تسمه پروانه باعث می شود که باطری شارژ نکند و پمپ آب به خوبی کار نکند و آب رادیاتور به رسعت داغ شود و مسائل و مشکلات بیشتری پیش بیاید و تمام این ها به خاطر شل بودن تسمه پروانه ممکن است اتفاق بیفتد.

نکات فنی نگهداری تسمه دینام

در این مقاله نکات مربوط به نگهداری تسمه دینام را ارائه می دهیم تا به شما کمک کند، تا پاداش های بالقوه ای را که یک برنامه خوب به شما و مشتریانتان ارائه می دهد را درک کنید. تسمه محرک زمانی به عنوان یکی از پایه های تعمیر و نگهداری در نظر گرفته می شد. یک مغازه می‌تواند روی یک جریان ثابت درآمد فقط از طریق تعمیرات تسمه محرک و تعمیرات مربوط به تسمه حساب کند. آن روزها بود، درست است؟

در بسیاری از طرح های خودروهای فعلی، تسمه های V-V معمولی با تسمه های سرپانتین “کم” یا “بدون تعمیر و نگهداری” جایگزین شده اند. در حالی که آنها مطمئناً نسبت به دینام های معمولی بهبود یافته اند، اما می توانند فرسوده شوند. به همین دلیل است که هر زمان که زیر کاپوت هستید، تسمه ها (از همه نوع) باید بازرسی شوند. فواصل تعویض توصیه شده توسط سازندگان باید فقط یک راهنما در نظر گرفته شود. برخی از تسمه ها ممکن است بیشتر از فاصله زمانی تعویض دوام داشته باشند. برخی قبلا شکسته شده است و در هر فرصتی آنها را بررسی کنید و در صورت لزوم جایگزین کنید.

اگرچه کشش خودکار تسمه سرپانتین باید کشش مناسب تسمه را حفظ کند، اما در صورت کشیده شدن تسمه ممکن است شروع به لیز خوردن کند. این ممکن است صدایی که به راحتی قابل شناسایی است مانند یک تسمه V شکل جیغ ایجاد نکند. ممکن است لازم باشد موتور را در دورهای بالاتر با تهویه مطبوع روشن کنید تا تسمه کمی صدا ایجاد کند. در حالی که موتور در حال کار است، لرزش تسمه را نیز بررسی کنید، که معمولاً نشان دهنده آسیب دیدن قرقره یا تنظیم کننده است.

طول اضافی تسمه، کشنده را به انتهای محدوده تنظیم آن نزدیک می کند. در حالی که موتور خاموش است، نشانگر کشش را که در بسیاری از کشنده ها یافت می شود بررسی کنید تا مشخص شود که تسمه چقدر کشیده شده است. برای کشنده هایی که به سختی دیده می شوند، از یک آینه بازرسی روشن استفاده کنید. اگر به نظر می رسد کمربند کشیده شده و/یا به طور نامناسبی کشیده شده است، یافته های خود را با یک کشش سنج فشرده پشتیبان بگیرید.

بسیاری از خودروهای وارداتی هنوز به تسمه های V-V متداول مجهز هستند. تنظیم تسمه در اینها توسط جک اسکروها کنترل می شود. همه تسمه ها با افزایش سن کشیده می شوند، بنابراین حتی اگر تسمه در شرایط خوبی باشد، ممکن است در طول عمر مفید خود نیاز به تنظیم دوره ای داشته باشد.

برای بازرسی کمربند، آن را در چند نقطه از محیط آن برگردانید. در یک تسمه V شکل معمولی، دیوارهای کناری لعاب دار، ترک یا زبری سطح زیرین تسمه را بررسی کنید. در صورت مشاهده هر یک از این ویژگی ها آن را تعویض کنید.

شکاف های کوچک با فاصله زیاد روی تسمه های سرپانتین آجدار قابل قبول است. با این حال، اگر سه یا بیشتر ترک در یک بخش 3 اینچی از تسمه پیدا کردید، و/یا اگر ترک ها از نوک دنده ها تا بدنه تسمه امتداد دارند، تسمه باید تعویض شود. تسمه های آجدار نیز باید تعویض شوند اگر تکه هایی از دنده ها وجود نداشته باشد یا مواد تسمه بین دنده ها جمع شده باشد. تجمع ذرات بین دنده ها معمولاً به دلیل کشش ناکافی تسمه، یا به دلیل تاب خوردن یا نامرتب بودن قرقره ها ایجاد می شود.

اگر تسمه بر روی شانه ها ساییده شده یا لعاب دارد، علت ممکن است ناهماهنگی یکی از قرقره ها یا اجزای محرک باشد. اگر یک قطعه، مانند دینام، اخیراً تعویض شده باشد، ممکن است ناهماهنگی رخ دهد. از شیم ها یا روش های دیگر برای بازگرداندن قرقره ها به تراز مناسب استفاده کنید.

حتماً کار تعویض تسمه را به درستی نقل قول کنید. برخی از آنها را به سختی می توان پیاده روی در پارک در نظر گرفت، و کمربند خود می تواند هزینه قابل توجهی داشته باشد. بدانید که برای تعویض تسمه چه چیزی لازم است. در برخی موارد، برای دسترسی به تسمه سرپانتین، ممکن است لازم باشد قطعات مجاور مانند پایه‌های موتور برداشته شوند. همچنین وضعیت کشنده و هر قرقره بیکار را در نظر بگیرید. قبل از متعهد شدن به قیمت کار، این هزینه ها را محاسبه کنید.

تسمه‌های درایوهایی که کمی بلند یا کوتاه هستند ممکن است متناسب ساخته شوند، اما می‌توانند درام غیرضروری زیادی به آنچه که باید یک روش معمول تعمیر و نگهداری باشد اضافه کنند. ممکن است تنظیم مناسب بر روی تسمه ای که کمی بیش از حد طولانی است غیرممکن باشد، و تسمه ای که خیلی کوتاه است ممکن است نصب آن بدون از دست دادن پوست غیرممکن باشد. هنگامی که طول تسمه صحیح را تأیید کردید، حتماً تعداد دنده ها را تأیید کنید. کمربند با تعداد دنده های نامناسب ممکن است ادامه یابد، اما به درستی جا نمی شود و تقریباً به اندازه کمربندی که به تازگی برداشته اید دوام نخواهد آورد.

قبل از اینکه تسمه قدیمی را بردارید، مطمئن شوید که از نحوه مسیریابی کمربند قدیمی اطمینان حاصل کنید. برخی از تولیدکنندگان برای نشان دادن مسیریابی مناسب تسمه، یک برگردان زیرپوش تهیه می کنند. دیگران نمی کنند. در صورت لزوم نقاشی خود را بسازید. اغلب ممکن است یک تسمه سرپانتین (یا معمولی) بیش از یک جهت نصب شود، اما تنها یک راه “درست” است. تسمه ای که نادرست نصب شده باشد به اندازه کافی تسمه را در اطراف همه قرقره ها قرار نمی دهد و ممکن است خیلی کوتاه یا خیلی بلند شود.

در پایان

پس از برداشتن تسمه قدیمی، کمی وقت بگذارید و شیارهای قرقره را با یک برس سیمی تمیز کنید تا زباله های انباشته شده را از بین ببرید. تسمه جدید اگر روی بقایای تسمه قدیمی بنشیند درست جا نمی شود و می لغزد. اطمینان حاصل کنید که تسمه به درستی در هر یک از قرقره ها نصب شده است. این امکان وجود دارد که تسمه یک شیار داخلی را روی تمام قرقره ها نصب کنید، به خصوص اگر توجه نکنید. این امر باعث لغزش تسمه و طول عمر کمتر از حد معمول می شود. و اگر فقط یک قرقره اشتباه درگیر باشد، ناهماهنگی تسمه منجر می شود.

شرکت تسمه گستر با نزدیک به سه دهه فعالیت در زمینه تولید کننده و وارد کننده انواع تسمه از جمله تسمه تایم، تسمه صنعتی، تسمه کشاورزی، تسمه دو شیار و … مدعی ارائه با کیفیت ترین انواع تسمه در داخل کشور می باشد. علاوه بر این ، شرکت تسمه گستر به عنوان نماینده برندهای برتر جهانی در زمینه تولید تسمه از کشورهای چین، ایتالیا، آلمان، ژاپن و غیره می باشد. جهت اطلاع از برندها و خرید تسمه و استعلام قیمت تسمه و موجودی به سایت https://tasmegostar.com مراجعه بفرمایید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *