تسمه تایمینگ پراید برند رایکالتون

تسمه تایم به عنوان مهمترین تجهیزات در خودرو می باشد که پارگی و عملکرد نادرست آن باعث می شود تا خودرو نیز بدرستی کار نمی کند و منجر به ایرادات فنی در خودرو شده و یا منجر به تصادف و مرگ و میر سرنشینان ودرو و راننده شود. در عملکرد تاسمه بسیار مهم است و شما باید بدانید که تسمه  شما چه کاری انجام می دهد تسمه تایم شما که به عنوان تسمه بادامک نیز شناخته می شود، جزء ضروریات خودرو شما است.

تسمه تایم از چه چیزی ساخته شده است؟

تسمه تایمینگ در ماشین شما از لاستیک سخت با شیارها یا دندانه هایی که در امتداد لبه داخلی قرار دارند ساخته شده است. تسمه باز و بسته شدن سوپاپ های موتور را با چرخاندن میل بادامک و میل لنگ در سرعت های مناسب کنترل می کند. مهمترین موضوع زمان بندی است. هنگامی که تسمه شما علائم ساییدگی و پارگی را نشان می دهد، از هماهنگی همه قسمت های موتور خودرو جلوگیری می کند.

این موضوع می تواند به طور جدی به موتور شما آسیب برساند. نشانه های اولیه می تواند چراغ های اخطار موتور و عملکرد ضعیف باشد. مهم است که به یاد داشته باشید که تسمه تایم به عنوان بخشی از MOT معمولی شما بررسی نمی شود.

تسمه عمری تقریبا 4 ساله دارد که به مسافت پیموده شده، باز هم بسته به سازنده بسیار متفاوت است. اگر تسمه چفت شود، خودرو می تواند آسیب داخلی فاجعه بار ناشی از برخورد سوپاپ ها و پیستون ها به یکدیگر را متحمل شود. ماشین بلافاصله بی حرکت خواهد شد، بنابراین علاوه بر آسیب های پرهزینه موتور، باید هزینه های دیگری را نیز متحمل شوید.

طول عمر تسمه تایم

توصیه می کنیم تسمه تایم خود را هر چهار سال یا در حدود 70000 کیلومتر تعویض کنید. با این حال، ممکن است متوجه برخی از علائم فرسوده تسمه تایم شده باشید.

نشانه هایی که به شما می گوید زمان تغییر تسمه تایم فرا رسیده است:

  • اگر تسمه تایم شما شکسته باشد، موتور شما نمی تواند بچرخد، اگرچه ممکن است هنگام چرخاندن کلید، صدای درگیر شدن موتور استارت را بشنوید.
  • موتور شما خراب می شود اگر تسمه شما ساییده شده باشد، ممکن است بلغزد و باعث شود سیلندرهای موتور بدون هماهنگی باز یا بسته شوند. صدای کوبیدن را از موتور خواهید شنید و احتمالاً یک حرکت تند و ناگهانی را احساس خواهید کرد. باحال نبود.
    به عنوان بخشی از یک سرویس معمولی، معمولاً می توان یک بررسی بصری برای هرگونه نشت روغن یا آلودگی تسمه انجام داد – این می تواند به خرابی زودهنگام تسمه کمک کند.
  • نشت روغن موتور شما تمایل دارد کمی روغن از پوشش تسمه تایم نشت کند، این طبیعی است اما با گذشت زمان روغن اضافی می تواند تسمه تایم را زودتر از موعد فرسوده کند.

چه زمانی باید تسمه تایم را عوض کنم؟

اگر برنامه تعمیر و نگهداری مناسبی دارید، می توانید از فرسودگی اضافی که منجر به این علائم هشدار می شود جلوگیری کنید. چه یک ماشین کاملاً نو یا یک مدل دست دوم داشته باشید، باید فاصله زمانی توصیه شده برای تعویض تسمه خود را تعیین کنید و در تقویم یا دفترچه راهنمای ماشین خود یادداشت کنید. چک های منظم در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود.

دفعات تعویض شما به سن تسمه فعلی، مسافت طی شده و مدل ماشین شما بستگی دارد. قیمت ها نیز ممکن است بسته به موقعیت مکانی شما متفاوت باشد.

هزینه تعویض تسمه تایم چقدر است؟

هزینه تعویض تسمه تایم به خودرو و مدل آن بستگی دارد – هزینه اصلی کار خواهد بود، زیرا برای دسترسی به تسمه باید چندین قسمت از موتور را جدا کرد. فراموش نکنید، اگر برنامه تعمیر و نگهداری خود را رعایت کنید، فقط باید هر چهار سال یک بار این هزینه را پوشش دهید، که باعث می شود بودجه شما راحت تر شود. تعویض تسمه تایم نیاز به چند قطعه جدید از کیت دارد: خود تسمه، کشنده ها و قرقره ها، تسمه های محرک، مهر و موم ها و معمولاً یک پمپ آب/ خنک کننده. این قطعات به طور نزدیک با هم کار می کنند و به طور کلی سایش یک قسمت به همان اندازه روی قسمت دیگر تأثیر می گذارد.

هزینه دقیق تعویض تسمه تایم به برند و مدل خودروی شما بستگی دارد. مانند قبل، قیمت ها نیز ممکن است بسته به مکان شما متفاوت باشد. پمپ آب خودروی شما معمولاً توسط تسمه تایم هدایت می شود و با نصب تسمه جدید باید برداشته شود. به همین دلیل است که پمپ های آب معمولاً همزمان با تسمه تایم دوباره نصب می شوند. دسترسی به آنها ارزان و دشوار است، بنابراین منطقی است که آنها را با هم تعویض کنید، در حالی که ماشین شما در گاراژ است.

برخی از مهر و موم های موتور برای دسترسی به تسمه تایم برداشته می شوند و در صورت استفاده مجدد، استحکام خود را از دست می دهند. همیشه توصیه می شود کاسه نمد موتور را همزمان با تسمه تایم تعویض کنید: هزینه آنها بسیار کمتر از نیروی کار است، بنابراین زمان هوشمندی برای صرفه جویی است.

در پایان

شرکت تسمه گستر با نزدیک به سه دهه فعالیت در زمینه تولید کننده و وارد کننده انواع تسمه از جمله تسمه تایم، تسمه صنعتی، تسمه کشاورزی، تسمه دو شیار و … مدعی ارائه با کیفیت ترین انواع تسمه در داخل کشور می باشد. علاوه بر این ، شرکت تسمه گستر به عنوان نماینده برندهای برتر جهانی در زمینه تولید تسمه از کشورهای چین، ایتالیا، آلمان، ژاپن و غیره می باشد. جهت اطلاع از برندها و خرید تسمه و استعلام قیمت تسمه و موجودی به سایت https://tasmegostar.com مراجعه بفرمایید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *